Met de rugzak op reis

GO SOMEWHERE

nachttrein

Met de nachttrein naar Oostenrijk. Vanaf Januari 2020 is het zo ver.

Vanaf midden januari zou er twee keer per week een nachttrein rijden tussen Brussel en Wenen. Dat heeft de Oostenrijkse spoormaatschappij ÖBB woensdag bevestigd bij de voorstelling van haar nieuwe dienstregeling. In België houdt de zogenoemde Nightjet ook nog halt in Luik.
ÖBB-topman Andreas Matthä had de nieuwe nachtroute begin oktober al aangekondigd in een interview, en hij bevestigde ze woensdag tijdens een persconferentie. Vanaf midden januari zal je vanuit Wenen of Innsbruck op zondag- en woensdagavond kunnen vertrekken. Na een reis door Duitsland kom je dan de dag nadien in België aan.

Let op! Dit zou slechts gaan om een proefproject van een jaar en zou tijdens de zomer van 2020 niet van toepassing zijn.

Volgens de website van de zogenoemde Nightjets zal de trein in België stoppen in Luik, Brussel-Noord en Brussel-Zuid, met aankomst in het eindstation om 10.55 uur. Wie met de nachttrein richting Oostenrijk wil, kan vanuit het Zuidstation vertrekken op maandag en donderdag om 18.04 uur, met aankomst de ochtend nadien in Wenen of Innsbruck.

Zitplaatsen gaan vanaf €29,90 enkele rit en voor een ligplaats betaal je vanaf €49,90. Tickets voor de nieuwe verbinding zouden vanaf midden november te boeken moeten zijn, zo staat op de website. De verbinding zou tot stand komen in samenwerking met de NMBS, die de nachttrein in België op sleeptouw zou nemen.

Dit is vooral ook goed nieuws voor hikers. Want vanuit Innsbruck bereikt u gemakkelijk veel uitstekende wandelgebieden. Oostenrijk is een paradijs voor wandelaars. Ook het Noordelijke deel van de Dolomieten in Italië is gemakkelijk bereikbaar vanuit Innsbruck.

Maar wie houdt van citytrips maar niet graag vliegt, heeft ook veel baat met deze nachttreinen. Wenen en Innsbruck zijn mooie bestemmingen om er eens een weekend te vertoeven.

Hou deze pagina in de gaten voor meer nieuws over de prijzen van deze nachttrein.

(bron het Laatste Nieuws)

admin • 5 november 2019


Previous Post

Next Post

Close