Met de rugzak op reis

GO SOMEWHERE

Problemen met je hotel

Facebookpinterest

Er kunnen zich altijd een aantal problemen voordoen met het hotel waar je een boeking hebt. Zo kan de kamer dubbel geboekt of niet naar wens zijn, etc… We bespreken een aantal problemen en geven wat uitleg over wat je dan kunt doen.

 

Je pick-up of contactpersoon staat niet op jou te wachten

Geen paniek. Probeer eerst contact op te nemen met de persoon of het hotel in kwestie. Is het al laat en krijg je niemand te pakken? Zoek dan een ander goedkope accommodatie in de buurt en probeer de dag erna terug (en met een fris hoofd) contact op te nemen. Krijg je nog altijd geen contact en is het hotel niet zo moeilijk bereikbaar? Ga er dan op eigen houtje naartoe. Vraag dan zeker al je geld terug aan de manager van het hotel.

Hotel ronselaars zien snel dat je iemand aan het zoeken bent en profiteren van de situatie om je mee te nemen naar het hotel waar ze voor werken. Vraag naar een bordje of papiertje met je naam op indien ze aangeven dat zij de persoon zijn die jij zoekt. Ga nooit zomaar met iemand mee indien je niet zeker bent of de boel niet vertrouwt. Meestal staan ze altijd met een naambordje op je te wachten. Als het je naam niet is dan is het de naam van het hotel dat je moet zoeken.

Vaak komen taxichauffeurs naar je toe en beweren dat het hotel dat je zoekt gesloten is of niet meer bestaat. Geloof dit zeker niet wanneer je een boeking hebt. Dit is een beruchte scam. De chauffeur zal je naar een duurdere plaats brengen waar zij commissie kunnen opstrijken. Probeer altijd zelf te bellen naar je hotel en vraag dit zeker niet aan een taxichauffeur.

Ben je alle gegevens van je accommodatieplaats kwijt? Zoek dan een infoloket en probeer daar het adres te achterhalen en hoe je er moet geraken. Of zoek een plaats met WIFI en ga online op zoek.

Heb je geboekt met een reisorganisatie en verloopt het niet naar wens?  Neem dan zo snel mogelijk contact op met die organisatie maar hou rekening met het uurverschil. Dikke kans dat je niemand aan de lijn krijgt en dan moet je het eventjes zelf zien uit te zoeken. Je reisverzekeraar hoef je hier niet mee lastig te vallen.

 

Je hotel is volgeboekt

Neem voor je vertrekt nog eens contact op met het hotel om zeker te zijn dat ze jouw reservering niet vergeten zijn. Wij sturen altijd vlak nadat we geboekt hebben, een mailtje naar hen om nog eens te bevestigen. Als ze daar op antwoorden dat alles in orde is dan heb je toch al dat bewijs dat je kunt uitprinten. Vlak voor het afreizen kun je ze dan nog eens een mailtje te sturen om te bevestigen op welk uur jullie zullen aankomen. Zo worden ze nog eens op je bezoek gewezen.

Als je in het hotel aankomt en alles is toch volgeboekt dan moet je vooral kalm blijven en samen naar een oplossing zoeken. Vraag naar de reden waarom ze toch geen kamer meer hebben en hou zoveel mogelijk bewijsmateriaal bij om je geld terug te kunnen krijgen. Vraag naar een vergoeding voor de taxi of vraag een taxi of telefoontje naar een ander hotel.

Reis je georganiseerd en is het hotel toch volgeboekt? Dan moet je het reisbureau aansprakelijk stellen. Vraag naar een vergoeding of iets wat je reis terug goed kan maken zoals een dag gratis autoverhuur of upgrade van kamer.

Annulatie vlak voor vertrek.

Altijd om een upgrade vragen of verwijzing naar een ander hotel. Indien het via airbnb of een boekingsite komt dan ook altijd contact met hen opnemen en vragen naar een upgrade of cashback. Vlak voor vertrek is niet ok en zouden ze eigenlijk moeten vergoeden.

 

Facebookpinterest
problemen op reis

admin • 20 december 2015


Previous Post

Next Post

Left Menu Icon
Menu
Right Menu Icon
Close